söndag 15 juni 2014

Canon EF 50/1,8

Canon EF 50/1,8  är ett relativt billigt objektiv men väldigt skarpt. Det är ett av mina skarpaste och bästa objektiv faktiskt. Jag tycker att man få kanon bra bilder med det. När jag köpte det var det mest för att ha ett objektiv som var ljusstarkare än mitt zoom, och för att ha ett objektiv som inte var zoom. Är verkligen jätte jätte nöjd med det. Ljusstyrkan är 1,8 och brännvidden 50 mm. Närgränsen är 0,45 vilket är het okej. Tycker det är mer irriterande med närgränsen på makroobjektiv när man nästan vill ha linsen på insekten =). Filterdiametern är 52 mm så mina filter passar inte till denna. Men samtidigt har jag inte känt att jag behövt nått filter till den heller.
Billigt och bra objektiv skulle jag säga. Super nöjd. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar