måndag 21 juli 2014

Snabba frågor


Vad har du för kamera?
Jag har två stycken kameror. Jag har en Canon 60d
och en Canon 5d mark 111. Min första systemkamera
var en Canon 1000d.


Vilken kamera gillar du bäst?
Jag bara älskar min Canon 5d mark 111, då den
har massa roliga finesser, så det är favoriten.
Men jag är nöjd med min 60 d också.
Båda är bra kameror tycker jag.


Vilket är ditt favorit objektiv?
Oj det beror helt på vad jag ska fotografera.
Jag fotar gärna djur med mitt 70-300,
medans jag fotar insekter med mitt makroobjektiv,
och till poträtt använder jag både fasta normalobjektiv och
zoomobjektiv. Till landskap använder jag mitt vidvinkel.
Så jag gillar alla mina objektiv, men till olika motiv.

Vad gillar du att fotografera?
Jag gillar att fotografera allt. På
sommaren är det kul att krypa runt och leta
insekter och blommor och fina landskap.
Medans det på vintern är kul att fotografera
med studio blixtrarna. Gillar även att fotograferar

produkter så man kan säga att jag är en allätare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar