lördag 23 augusti 2014

Minneskort

Ja minneskort är en viktig del när man fotograferar. Ju snabbare minneskort ju snabbare spar den kortet du tagit på minnet. Jag som tar en del HDR kort med kameran tycker att det är viktigt att den spar ner snabbt. När jag tar HDR kort så tänker kameran ganska länge vilket är irriterande. Så där tänkte jag att jag köper ett jätte snabb minneskort så slipper jag det. Jag funderade länge innan jag slog till eftersom dom är ganska dyra.


Men jag köpte ett tills slut. Det jag köpte hade en Läshastighet på 160 MB/s och en skrivhastighet på 150 MB/s vilket jag tror är det snabbaste på marknaden. Jag köpte 32 BG och jag gav ca 1300 kr för det. Men jag måste tyvärr säga att jag blev besviken. Jag märkte faktiskt ingen större skillnad från mitt andra som jag tror hade en hastighet på 45 MB/s. Jag fick vänta lika länge i alla fall vid HDR fotografering. Visst det kanske är snabbare vid serietagning men eftersom det var så pass dyrt hade jag hoppats att man skulle märka större skillnad. Så jag tror det flesta klarar sig bra med lite mindre hastigheter.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar